tirsdag 29. april 2008

And it has begun!

Planen for neste år er klart. Jeg skal til Bolivia igjennom Hald Internasjonale senter. Nå er det ikke lenger noen tvil. Jeg har kommet inn, og jeg må lære meg spansk. Fort..Jeg kan egentlig ikke noe enda, men innen bare noen månder må jeg kunne snakke spansk. Jeg må. Når jeg kommer til Bolivia har jeg ikke noe valg. Kun spansk...Men Gud er med på reisen og det gjør at jeg ikke bekymrer meg i det hele tatt. Jeg vet at det kommer til å gå bra. I tillegg har jeg vært så heldig å få Marius med på turen. Det kunne ikke vært bedre. Det kunne rett og seltt ikke vært bedre...

Jeg skal jobbe som voluntør hos Alalay i Bolivia. Alalay er en organisasjon som jobber med gatebarn i byene La Paz og Santa Cruz. Det er under strømmestiftelsens program ACT NOW jeg skal reise. Det begynner med et 6 ukers forbredelseskur på Hald i mandal, før det bærer til Peru der jeg skal ha en mnd spanskurs. Deretter blir det 6 mnd arbeid med gatebarn i Bolivia før det hele rundes av med et 6 mnd avsluttningskurs på hald.

Mer info:
www.hald.no

Det er fattigdomsbekjempelse som står på programmet. Hald sin visjon er GO - LEARN - BECOME. Jeg skal lære...masse. Samtidig som jeg forhåpenligvis får mulighet til å gi noe. Jeg gleder meg kjempe masse og jeg kan nesten ikke vente med å få lært meg spansk. Får lurt inn litt mellom eksamens/tentamens rushet for tiden : )

MORE TO COME!

5 kommentarer:

SirBull sa...

Fantastisk! Jeg va nettopp i Santa Cruz i tre uker! :D Reiste også gjennom store deler av Bolivia! Fantastisk land! Du kommer til å få et konge år! :D Si ifra hvis du trenger venner i Santa Cruz, jeg kjenner opptil flere der ;) Hehe

Ingeborg sa...

Åh, så gøy d høres ut! Husk; når dåke e i Mandal, så e d ikkje langt til Kristiansand ;) Kom på besøk!!! :D

Jon Amador Mandujano sa...

Hils familien min da.

silje sa...

cool! eg heie på dåkke. gler meg til å følge med på blogg!

Jon Amador Mandujano sa...

OH, jeg savner deg allerede.