onsdag 10. september 2008

På kanten av stupet






Nå har jeg vært her på Hald i ca 4 uker, og tiden for å reise til praksisplassen begynner å nærme seg. Jeg begynner å bli klar nå. Veldig klar. Snart forlater jeg landet for syv måneder. Syv måneder uten det norske og kjente.

Før jeg begynte på Hald tenkte jeg at disse seks forberedelsesukene kun var en slags ventetid før jeg skulle dra, men der har jeg på mange måter tatt grundig feil. Vi har faktisk undervisning. Undervisning som er helt fantastisk bra! Jeg har blitt så positivt overrasket over hvor gjennomført alt er. Vi har engasjerende fag som er relatert til det vi skal gjøre i 7 månedene som kommer. Vi har skole fra kl. 9 til kl. 16 mandag til fredag. Det kan kanskje høres mye ut, men det er det ikke. Dagene går så fort at jeg ikke klarer å holde styr på hvilken dag det er, og nå er foreberedelseskurset snart over.
Når vi ikke har skole så skjer det masse sosialt. Vi er mange nasjonaliteter her noe som gjør hald til en meget spesiell skole. Jeg føler nesten at jeg alerede er i utlandet siden det er så mange forskjellige mennesker på en plass.

Disse ukene her på hald har gjort meg mye mer klar for uteoppholdet. Jeg er klar nå. Så klar jeg kan bli. Snart gjenstår kun pakkingen. Følelsen jeg har i magen nå kan ikke beskrives. Det er alt på en gang, men jeg gleder meg aller mest til et fantastisk lærerikt år i Bolivia.

3 kommentarer:

Jon Amador Mandujano sa...

Endeeliiiiig. Digg at du er klar. Må være en ok følelse å ha.

Synøve sa...

OK++ tenker jeg meg

Steinar Grastveit sa...

Heisann!

Ser ut som dere begynner å glede dere til å reise ja:) Dette er forifjorårets student Steinar foresten. Lurer bare på hva dere tenker angående den politiske krisen som pågår om dagen. Leser at Fredskorpset har trukket ut 113 voluntører fra Bolivia...hmm..